وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مهندسی مجدد فرآیندهای تامین و تدارکات پروژه ها

 
تاریخ: 27-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

از آنجایی که فعالیت­های اجرایی اصلی­ترین جزء صنعتی را تشکیل می­دهند و برای انجام این فعالیت­ها نیاز به تامین مواد و تجهیزات برای مونتاژ و نصب می­باشد، تامین­الکترونیکی به عنوان مسیر بحرانی اجرای پروژه­هاست. این امر به دلیل درگیر شدن تعداد زیادی از تامین­کنندگان است که باید از تاخیرات و مصرف بیش از حد منابع و فضای اختصاصی نیز جلوگیری نمود و برای این کار متغیرهای زیادی درگیر می­باشند. تامین­الکترونیکی می­تواند استاندارد تولید، تضمین کیفیت، مدیریت موجودی و فرصت مدیریت مواد از طریق زنجیره تامین را ایجاد نماید.

 

بهترین عملکرد فرآیند تامین در صنعت بر اساس جستجو برای تامین­کنندگان و مقایسه محصولات بر اساس عوامل فنی و هزینه­ای  بر اساس جزئیات، یکسان بودن و مدارک استاندارد با استفاده از پایگاه­های داده می­باشد. شکل1-1 مزایای استفاده از تامین­الکترونیکی را نمایش می­دهد که توسط Sanders et al (2001) رتبه­بندی شده است و نشان می­دهد که تامین­الکترونیکی می­تواند تا 15% از هزینه­های خرید را کاهش ­دهد. آن هزینه­های درخواست­های داخلی را با استفاده از فرآیند درخواست خرید داخلی به صورت اتوماتیک را کاهش داده و هزینه­های پرسنلی و زمان­های مورد نیاز برای تایید و فرآیند درخواست نیز در شرکت کاهش می­یابد. تامین­الکترونیکی جریان کار تامین

پروژه دانشگاهی

 تجهیزات و فرآیند مدیریت منابع را به صورت خودکار می­نماید که باعث کاهش زمان سیکل خرید، کاهش مدت ذخیره نمودن کالاها در انبار و در نهایت کاهش هزینه­های مدیریت موجودی می­گردد. بالاخره تامین­الکترونیکی شرکت­ها را قادر می­سازد که ارتباطات با تامین­کنندگان برای بلند مدت حفظ گردد. این ارتباطات می­تواند یک فضای خوبی برای معاملات برد- برد و با شرایط مناسب ایجاد نماید.

 

E-Procurement


فرم در حال بارگذاری ...

« زمینه های جذب و نگهداری نیروهای انسانی کارآفریننقش بدبینی سازمانی در بی تفاوتی سازمانی »