وبلاگ

توضیح وبلاگ من

بررسی ارتباط بازاریابی رابطه مند با عملکرد مالی

 
تاریخ: 27-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

بازاریابی در سیر تکامل خود در مرحله ای قرار دارد که بازاریابان تنها در اندیشه یافتن مشتریان جدید نیستند بلکه هدف بازاریابی مدیریت تقاضا از طریق رشد دادن و سوق دادن مشتری تا حد بلوغ در نردبان وفاداری به سازمانهاست.

 

امروزه ، دیگر رضایتمندی مشتری کافی نبوده و شرکتها نباید به رضایت مشتریانشان دلخوش کنند، بلکه  هنر بازاریابی آن است که مشتریان یک سازمان در داخل همکار و در خارج از سازمان حامی و طرفدار سازمان باشند و همچنین متعهد کردن مشتری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است (سالاری،1383،49).

 

بنابراین شرکتها کوشش می کنند روابط بلندمدت با مشتریانشان را به منظور افزایش سود آوری و عملکردمالی بهتر بهبود بخشند و بهبود روابط به صورت سود آور بلندمدت و موفق برای طرفین ، توجه محققین را در طول چند دهه اخیر به خود جلب کرده است .

 

همچنین تردیدی در علاقه مندی و توجه شرکتها  به موضوع بازاریابی رابطه مند وجود ندارد . ویژگی های رقابتی محیط کسب و کار کنونی برقراری روابطی مستحکم بین شرکت با مشتریان را الزامی کرده است . در این خصوص و بنا بر اظهار نودوبیزی(2005)شرکتهای بیشتر و بیشتری بر ایجاد تداوم ارتباط مستمر و خوب با مشتریان به منظور کسب اطلاعاتی ارزشمند در این خصوص که چگونه مشتریانش را در مقابل برندهای رقابتی محافظت نمایند توجه دارند. چرا که ایجاد و برپایی روابطی متقابل با مشتریان هم برای شرکت و هم برای مشتریان ارزشمند و سود آور است .

 

1 Ordinal Scale

 

2 Five-Point Likert Scale

پایان نامه های دانشگاهی

 

 

1 yoo & park

 

2 Kotler

 

philip

 

2 Oliver

 

                                                                                                                                                               3 Churchill & Suprenant

 

4 Olshavsky

 

5 fornel

 

1Dang & jiuong

 

1 ndubisi


فرم در حال بارگذاری ...

« بررسی ارزیابی عملکرد کارکنان و بهبود نیروی انسانیارتباط هوش هیجانی مدیران مدارس و سبک رهبری تحول گرا »
 
مداحی های محرم