وبلاگ

توضیح وبلاگ من

شناسایی و اعتبار­سنجی معیارها و شاخص­های ارزیابی کیفیت و نفوذ مقاله­های علمی در حوزه دانش …

 
تاریخ: 27-11-99
نویسنده: فاطمه کرمانی

، تبیین هدف، پرسش­های پژوهش، پیشینۀ پژوهش، معرفی پژوه، روش شناسی، ابزار پژوهش، جامعۀ پژوهش و… است (منصوریان، 1388).

 

دانش هسته­ای

 

 منظور از دانش هسته­ای، رشته­های فیزیک هسته­ای، مهندسی هسته­ای، انرژی هسته­ای و… هستند که در پایگاه وب آو ساینس نمایه شده­اند( داریوش، 1392).

 

صاحبنظران

 

منظور از صاحبنظران افرادی هستند که در حوزه علم­سنجی صاحب‌نظر می­باشند. در حوزه علم­سنجی شامل افرادی هستند که در این زمینه به آموزش و پژوهش مشغولند.

پروژه دانشگاهی

 

 

 

 

1-8. نوآوری پژوهش

 

تاکنون پژوهش­های بسیاری به ارزیابی مقالات علمی در ایران پرداخته­اند و تحقیقات بسیاری نیز به ارزیابی مقالات علمی نمایه شده در پایگاه­های مختلف مبادرت نموده­اند. با این همه، آنچه مشخص است، تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است را می­توان در دو بخش مجزا دسته بندی کرد، بخش اول پژوهش­های هستند که به ارزیابی کیفیت مقالات علمی براساس شاخص­هایارزیابی ظاهری می‌پردازند و بخش دوم پژوهش­های هستند که به ارزیابی کیفیت مقالات علمی براساس شاخص­ ضریب تأثیر می­پردازند.

 

در این پژوهش، تمرکز برارائه شاخص­ها و معیارهای مناسب برای ارزیابی مقالات علمی بر اساس دو شاخص مهم کیفیت و نفوذ است، شاخص­های که بر مبنای آن بتوان به ارزیابی دقیق­تر مقالات علمی پرداخت، تاکنون در ایران پژوهشی به منظور ارائه‌ی شاخص­ها و معیارهای ارزیابی مقالات علمی بر اساس کیفیت و نفوذ انجام نشده است، همچنین تاکنون پژوهشی برای ارزیابی مقالات علمی با استفاده از شاخص نفوذ به عنوان شاخصی مناسب برای ارزیابی مقالات علمی صورت نگرفته است. این پژوهش در نوع خود در سطح بین المللی اولین اقدام در این زمینه در بین مطالعات انجام شده تاکنون به شمار می­آید.


فرم در حال بارگذاری ...

« شناسایی مولفه های اخلاق حرفه ای کارآموزان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز از نظر …مطالعه اتواتنوگرافیک چگونگی شکل گیری هویت حرفه ای معلم و دلالت های ضمنی آن در تربیت معلم »
 
مداحی های محرم